Whitsunday Islands!!! 🤩

26 juli 2019 - Airlie Beach, Australië

Wauw wat een dag!!! 17 jaar geleden met m’n beste vriendinnetje geweest en wat was het fantastisch!! Vandaag nog net zo mooi en adembenemend!!

Vanmorgen zijn we om 7:50 uur opgehaald vanaf de camping om naar de haven te gaan, vandaag gaan we naar de Whitsunday Islands! Om 8:30 uur vertrokken we met nog 30 andere aan boord van de boot, the Bullet. Mooie nette boot met ongeveer 45 zitplaatsen. Omdat het een wat snellere boot is was zitten verplicht en je gordel om ook. Dat hebben we gemerkt toen hij na een half uurtje varen de ruige zee op gingen. 🤢 Gelukkig was ik voorbereid en hielp de primatour goed! Na een uur varen zijn we bij een reef waar we kunnen snorkelen. Wetsuit aan allemaal en hup de zee in. Het was 9:30 uur en nog behoorlijk fris dus die wetsuit was heerlijk. Luuk moest erg wennen aan de snorkel, niet echt gelukt maar alleen met je duikbril kun je ook veel zien en ging prima. We hebben heel veel vissen kunnen zien, alle kleuren!! Prachtig!! De kids zijn na een 20 minuten weer aan boord gegaan net als m’n vader en Trudie, toch wel koud zo in zee. Maarten en ik hebben samen nog een half uurtje in het water gedobberd, wat hebben we genoten!! 😍 Na het snorkelen 10 minuten varen naar Whitehaven Beach. Daar heerlijk op het strand kunnen liggen een uur, heerlijk opgewarmd! Er waren ook peddel boards mee, even geprobeerd maar best moeilijk! Toen de boot weer op voor een heerlijke lunch aan boord, koudbuffet. Super geregeld en de crew, 3 ozzies waren super vriendelijk en hielden wel van een dolletje. Erg gezellig dus. 😃 Na de lunch zijn we in 20 minuten om het eiland heen gevaren en naar het mooiste stukje op aarde geweest, Tonque Beach! Kan het niet opschrijven zo waanzinnig!! (Zie foto’s)! Daar zijn we 1,5 uur geweest, bij 3 uitkijk punten geweest en daarna het strand op! Fantastisch!! Om 15:15 uur de boot weer op voor de terugreis! Onderweg ging er nog een heerlijk kaasplankje door de boot, wijntje/biertje erbij, geweldig!! Moe maar voldaan waren we om 17:30 uur weer terug op de camping. Kids nog even een uurtje het zwembad in, hadden nog niet genoeg water gezien vandaag. 😉 Daarna heerlijk van de plaat gegeten. Dag met een gouden randje! 💖

1. Maaike:
    26 juli 2019