Millaa Millaa en Mareeba

Lieve allemaal,

Wat leuk dat jullie nog steeds meelezen met ons avontuur! Wij genieten zooo enorm, soms knijpen we elkaar even of het allemaal wel echt is! 🤩

Gisteren zijn we vanuit Townsville vertrokken naar Millaa Millaa, dat is een plaatsje wat iets meer het binnenland in ligt en midden in een natuurpark ligt. Onderweg naar Millaa Millaa zijn we gestopt bij Manu Skywalk, hier hebben we een trail gelopen van 5 kwartier. Erg mooi door het regenwoud met uitzicht punten van wel 37 meter hoog. Soms met geknepen billen!! Pfff wat een hoogte. Halverwege de uitkijk toren vond ik het uitzicht ook prima! 😂 We hoopte nog wat mooie vogels te spotten maar de kids vonden het leuker om met veel herrie over het pad te lopen/rennen. Geen mooi wildlife gezien dus...

Na de Skywalk zijn we 5 minuten verder gereden, daar was een stop naar 2 watervallen. Te samen bijna 3 km lopen op een nogal glade dalende ondergrond, maar we zijn heelhuids beneden en ook weer boven gekomen. Na de watervallen de camping opgezocht. Aardige camping eigenaren, wezen ons onze plaats aan en hielpen met inparkeren. Plaatsen waren vrij klein... Maar voor 1 nachtje prima. S avonds heerlijk gekookt in de camp kitchen, deze was afgesloten en heerlijk warm. Het was inmiddels afgekoeld naar 15 graden. Midden in de nacht, 2:36 ik schrok wakker, dacht wat hoor ik nou op de camper, regen!! Dikke druppels regen. Kan ook niet anders in het o zo groene mooie regenwoud! Gelukkig liggen we droog! Zien morgenochtend wel verder.

Vanmorgen niet zo vroeg opgestaan als anders. We zouden maar 104 km rijden en de Millaa Millaa Falls bezoeken. Alle tijd dus vandaag. Vertrokken rond 9:45 uur van de camping, nog steeds in de regen. Bij de Millaa Millaa Falls aangekomen leek het aardig droog, wauw! Deze hadddn we niet willen missen, mooi hoor! 😍 Na de Millaa Millaa Falls waren er nog 2 watervallen, wel verder lopen ivm de regen hebben we dit niet gedaan, smalle gladde paadjes, leek ons geen succes met de boys! En al 3 mooie watervallen gezien in 24 uur. Dus was prima zo. In Malanda hebben we even een bakkie gedaan met iets lekkers en daarna via een supermarkt door naar de camping in Mareeba. Onderweg kwamen we een winery tegen, leuk dachten we even lekker wijn proeven en meenemen! Helaas was het fruitwijn, mango, passievrucht of kersenwijn. Brrrr niet te drinken! Ze maakten ook port en koffielikeur, die laatste was wel erg lekker, flesje mee voor de laatste (kleine) 2 weken. Daar vertrokken en naar de camping, onze reeds geboekte camping bleek een bouwput! Gelukkig hadden we nog niet aanbetaald of een credit card nummer doorgegeven. Hier gaan we niet overnachten... 😳 Even verder gekeken en naar een andere camping gereden. We zitten nu midden in een natuurgebied  waar de walliby’s (kleine soort kangoeroe) gewoon vrolijk rond huppelen. Voor 1 dollar koop je een zakje met brokjes wat ze mogen eten wat natuurlijk een feest is voor de kids, ze eten uit je hand! Na het voeren en de zonsondergang gaan we lekker koken. Helaas niet de beste camp kitchen en t is improviseren. Maar uiteindelijk prima gegeten! Na het eten nog een kampvuur gemaakt, warmte was heerlijk en de kids genieten vol op!

Wij gaan zo heerlijk ons bed in, morgen rijden we naar Cape Tribulation!! 😍

Fijne dinsdag nog!

1. Meta:
    30 juli 2019
    Wat maken jullie een onvergetelijke reis. Super gaaf! Prachtige foto’s. Echt een andere wereld. Hou de geniet modus op ‘aan’! 😘
  2. M Hondorp:
    30 juli 2019
    Wauw, wat super mooi zeg!! En prachtige foto's weer!! Leuk om je verhalen te lezen!! 😊
  3. Dinda:
    30 juli 2019
    Wat een plezier om mee te lezen. Een fantastische trip, onvergetelijk! Blijf genieten!
  4. Saskia:
    6 augustus 2019
    Zo leuk om jullie belevenissen te lezen, kijk er elke keer naar uit !
    Reisgroet,
    Saskia