Hongkong / Home Sweet Home!

11 augustus 2019 - Kortenhoef, Nederland

Het heeft even geduurd maar hier is onze laatste blog! In Hongkong niet de juiste WiFi gehad om een blog te verzenden.

Op donderdagochtend 9 augustus moesten we onze campers weer inleveren. Dus koffers te voorschijn en inpakken. We komen al vrij snel tot de conclusie dat we te veel lekkere warme truien en vesten hebben gekocht. Voordat we naar de verhuur rijden maar snel langs het winkelcentrum voor een koffer! 😂 Zo gezegd zo gedaan. Koffer erbij gekocht en alles erin gedaan wat nog niet in een koffer zat. Door naar de verhuurder. Campers ingeleverd en een taxi geregeld naar de luchthaven die bijna om de hoek zit. We kunnen al inchecken wat heel fijn is kunnen we de koffers kwijt en even lekker lunchen als we door de douane zijn. Het is erg rustig op het vliegveld en vertrekken ook een kwartier eerder als gepland. Na een soms iets heftige vlucht, behoorlijke turbulentie af en toe, komen we aan in Hongkong. Wat een stad!! Koffers zijn er snel en ook de check bij de douane gaat snel, we regelen een taxi, of twee want een busje voor 6 kennen ze hier niet! Maar zo moet t ook goed komen. We genieten in de taxi al van de stad wat een hoogbouw en een lichten! We komen bijna gelijk aan en checken in, mooie kamers! Luxe hoor! We zitten op de 13de etage eb hebben mooi uitzicht, benden op de 8ste zit het zwembad daar kijken we ook op uit, erg leuk! Nu heerlijk nog even douchen en lezen en naar bed, het is inmiddels 22:30 uur, voor ons al 00:30 uur, het scheelt twee uur met Cairns. We hebben heerlijk geslapen maar zijn wel vroeg wakker. Lekker even rustig wakker worden en daarna naar het ontbijt. Wow... waar moet je beginnen... Na een heerlijk ontbijt gaan we de stad verkennen. We kopen een dag kaart voor de metro en zo kunnen we ons voortbewegen. We besluiten om eerst naar de prak tram te gaan. Een tram die steil omhoog gaat en je naar een prachtig look out brengt. Erg toeristisch. Veel winkeltjes en uiteindelijk kom je uit nu het look out punt, prachtig! Wel beetje heiig, smog achting. Maar gaaf om daar boven te staan. Na een bak koffie gaan we terug naar beneden. Pakken de metro naar de andere kant van de stad, de Big Buddha willen we bezichtigen. Je kunt met de bus, duurt 1 uur slingerend naar boven of met de kabelbaan 30 minuten dan ben je boven. Deze kabelbaan is mij echt te hoog! En besluit om niet mee te gaan, hoe jammer ook! Kids gaan met opa en Trudie mee naar boven. Maarten en ik duiken een outlet in verderop waar we even in de airco de tijd kunnen doden. Na 1,5 uur lopen we weer richting kabelbaan, 15 minuten later komen ze terug met mooie foto’s en verhalen. Op naar de metro voor stop 3 van vandaag. De Night market van Hongkong. We lopen over de markt en nemen even iets te drinken, eten doen we later, in een wat schonere keuken. 😳 We lopen vanaf de markt richting de haven, daar is elke avond een laser show. Deze duurt 10 minuten en is erg leuk om even naar te kijken. Van daar uit gaan we richting metro en hopelijk vinden we onderweg leuk restaurantje. Helaas geen succes of hele lange wachttijd. Uiteindelijk zitten we om 21:15 uur met pijnlijke voeten aan het buffet in het hotel. Ook prima! Iedereen is het zat van deze lange dag met een gevoelstemperatuur van 46 graden! 🥵 Maar we hebben veel gezien en wat een belevenis Azië! Na het eten gaan we richting onze kamers. Heerlijk douchen en ons bed in!

Vandaag is het zaterdag 10 augustus en wordt een lange dag. We vliegen vanavond om 00:15 uur en moeten om 12:00 uur uit checken, kunnen wel alle faciliteiten van het hotel gebruik maken, erg fijn! We besluiten eerst na een heerlijk ontbijt en de check out even de shopping mall in te lopen. Na wat leuke winkeltjes en een koffie bij de Starbucks gaan we terug naar het hotel. Even lekker het zwembad in nog, kunnen daar douchen dus goed geregeld! We komen aan bij het zwembad en dat is dicht, alleen de jacuzzi is open. We vragen waarom dat is. Er heeft iemand in het zwembad gepoept!! Het moet dus grondig schoongemaakt worden en gaat over 4 uur weer open. Wat een domper! We besluiten na een duik in de jacuzzi van 40 graden ons weer aan te kleden en de stad nog even in te gaan. We komen terecht op een bloemen markt, leuk om even over heen te lopen. De volgende straat is minder leuk. Katten en honden in kleine hokjes met alleen een kleedje. Foto’s maken mocht niet, dus dan maar stiekem wat plaatjes schieten. 😂 Sneu om te zien maar ja zo gaat dat hier. Rond 17:30 uur lopen we terug maar het hotel waar opa en Trudie op ons zitten te wachten. Zij zijn in het hotel gebleven, hadden geen zin om de bloed hitte weer in te gaan. We gaan naar de 6de etage en eten een steak in een Australisch restaurant. Na het heerlijke eten gaan we terug naar de receptie, onze koffers halen en bestellen 2 taxi’s. Ik geef mijn vader de papieren van de tickets en wij hebben de app waar de tickets op staan. Ze zijn aan het demonstreren op de luchthaven en laten alleen passagiers toe met geldige tickets en legitimatie. We komen beide goed aan en horen de protesten in de aankomsthal. Het is op dat moment nog vredig, weinig last van gelukkig. Soms loopt het behoorlijk uit de hand, met traangas en rubberen kogels wordt er dan geschoten. Maar nu dus rustig gelukkig! We checken in en hebben nog 3 uur de tijd voordat onze vlucht richting Amsterdam vertrekt. Om 00:20 uur gaan we de lucht in, vlucht duurt 11 uur en 40 minuten. Hopelijk slapen we een beetje. Dat lukt aardig. Ondanks dat het een lange vlucht is gaat de tijd vrij snel! Om 6:10 uur landen we al op Schiphol, plaatselijke tijd. Voor ons is het eigenlijk al 12:10 uur. Nu op naar huis en onze eigen douche en vanavond ons eigen bed!

Wij hebben enorm genoten van deze bijzondere reis! Echt waanzinnig!! Wij willen iedereen bedanken voor het lezen van onze blog en alle reacties! Fijne zomer nog!

Liefs van ons allemaal!

1. Natascha:
    11 augustus 2019
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijns heb genoten van je verhalen. Spreek jullie vast gauw. 😘
  2. Saskia:
    12 augustus 2019
    Super om jullie belevenissen te volgen en welkom thuis!
  3. Maaike:
    12 augustus 2019
    Wat een belevenis deze trip! Prachtige verhalen, waarin het lijkt of je mee bent gereisd! Supertof! Nu lekker bijkomen! Welcome home, mates!😘