Townsville en Magnetic Island

28 juli 2019 - Townsville, Australië

Na 2 fantastische dagen in Airlie Beach was het tijd om verder te reizen. Gisteren hebben we een kleine 300 km gereden naar Townsville. Gelukkig nog een leuke camping kunnen vinden voor 2 van die grote campers! Is lastig merken we. We staan alleen totaal niet bij elkaar dat is ongezellig! Kids zijn lekker het zwembad ingedoken en wij de boel weer beetje opgezet, wasje gedraaid en droger maar ingegooid, wordt buiten niet meer droog helaas... Maarten nog even staan tennissen met de kids, prima weer voor hier! 24 graden vandaag, heerlijk! We hebben ‘s avonds heerlijk gamba’s gemaakt op de plaat met wokgroente, zalig! In Australië hebben ze op elke camping een camp kitchen echt geweldig! Gewoon een buiten keuken eigenlijk waar alles is/staat. Je mag alles gebruiken mits je het weer schoon achter laat, wat iedereen ook echt doet! Zo fijn! We eten dus vaak van de plaat! 👍🏼 Na het eten hebben Maarten en ik de tickets van de ferry geregeld voor doe dag daarna. Magnetic Island staat op de planning.

Vandaag gaan we Magnetic Island bekijken. We vertrekken op tijd vandaag, 8:00 uur. Om 9:00 uur zijn we al aan land op Magnetic Island. We pakken de bus naar een baai aan de andere kant van het eiland. Erg mooi en ook erg druk. Busrit duurt 15 minuten, kleiner eiland dit. Na een bakkie lopen we naar de lagoon waar bijzondere vogels zitten. Weinig vogels gezien, wel de Kookaburra een echte Australische vogel. (Zie foto’s) Vanuit daar lopen we door om de tour van 12:00 uur mee te pakken in het koala park. Tour duurt 1,5 uur en voor 25 dollar extra kun je een koala vast houden. Vinden wij toch een beetje te ver gaan en houden het bij kijken en aaien, ook al heel gaaf! Verder hebben we slangen, krokodillen, hagedissen, schildpadden, wombat en de koala’s gezien. Daarna door voor een heerlijk lunch met uitzicht op zee. Bus vertrekt weer om 15:05 uur dus hup bus in en door naar Nelly Bay om nog heerlijk even te zwemmen, zonnen en snorkelen. Helaas werd het even anders de bus gaat pas 15:55 uur! 😱 Super zonde van de tijd, bus gepakt en door naar de ferry, half uurtje zwemmen is ook niet meer de moeite... Bij aankomst aan land, even boodschappen gedaan voor de komende dagen, gaan weg van de kust en meer de bush in, het regenwoud! Weinig voorzieningen maar schitterende natuur!! Vanavond de rest van de route uitgestippeld en lekker even kaartspelletje gedaan met Jesse. Gezellige avond! Nu zo lekker ons bed in! Morgen weer een nieuwe dag, wat een belevenissen! 💖

1. Meta:
    28 juli 2019
    Jullie gaan goed daar, Down under! Wat een reiservaring. Nu de bush in. Have fun!
  2. Rilana:
    29 juli 2019