Cape Tribulation

3 augustus 2019 - Cairns, Australië

Hier weer een blog, 3 dagen zonder WiFi gezeten dus konden geen blog schrijven. Wel lekker rustig geen WiFi! 🤪😂

Vanuit Mareeba rijden we richting Mossman Gorge onze eerste stop. We kopen 6 kaartjes en pakken de bus naar het begin punt van de Gorge. We besluiten niet de hele ronde te lopen ivm de tijd. De mooiste lookouts pakken we mee. Daarna pakken we de bus terug naar de parkeerplaats. Daar kunnen we nog even van het toilet gebruik maken en drinken nog een bakkie koffie. We rijden door naar de Daintree ferry want naar Cape Tribulation moeten we het water over of heel ver omrijden. Aangekomen bij de ferry staat er een beste rij auto’s al te wachten. Er kunnen ongeveer 15 auto’s per keer op. De overtocht duurt gelukkig maar 5 minuten dus het gaat best snel. We moeten nog lunchen dus Maarten maakt een heerlijke tonijnsalade voor op een broodje, eten we al wachtend op in de auto. Na ongeveer 40 minuten wachten mogen wij aan boord. En na 5 minuten staan we aan de overkant van de rivier. Op naar de camping. Smalle bochtige wegen, soms gaat het maar net goed met die grote camper. Bij een mooie lookout stoppen we even om te kijken en wat foto’s te maken. Rond 15:15 uur komen we aan op onze eind bestemming, Cape Trip Camping. Hele basic camping maar prima onderhouden en vooral schoon. We staan op nog geen 15 meter van de zee! Wauw wat een mooie plek zeg! 3 nachten blijven we hier, geen WiFi in Cape Trib (zoals de Ozzies het hier noemen) heerlijk Back to basic! Nadat we de campers op onze oh zo krappe plek hebben neergezet en aangegeven hebben bij de receptie dat we 3 ipv 2 plekken hebben bezet met de campers zijn we heerlijk in de bar gaan zitten met een wijntje en biertje. Pizza avond uit de steenoven, meteen nog maar een wijntje/biertje en een pizza erbij, gezellig hoor! De volgende ochtend doen we rustig aan en draaien we een wasje. Nadat we de was gedaan hebben en een bakkie koffie hebben gedronken gaan we op pad. We lopen het hele strand af naar Kulki beach en lookout punt. Prachtig hier!! Ik denk te herkennen welke oprit we 17 jaar geleden hadden naar het strand, kan haast niet zou je denken maar later wordt het tegendeel bewezen. 😂 We lopen een stuk via de weg terug en komen bij een supermarkt en PK’s guesthouse / hostel / camping. Het komt mij erg bekend voor. Ik loop toch even naar binnen om te kijken of ik hier 17 jaar geleden ook was. Herken het meteen! Wat ontzettend leuk om te zien dat het nog steeds bestaat. Aan de overkant van de weg zat toen een informatie punt en een vleermuis opvang. We kijken maar dat zit er niet meer, een vervallen huis staat er nog, wel bewoond zien we. Het bord met toerist information en bat House hangt er nog wel. We lopen iets verder en komen bij een restaurantje, hier gaan we gezellig even lunchen. We steken de weg weer over en pakken de opgang naar het strand. He! Dit is de opgang die ik dacht dat het was vanaf de strand kant naar het hostel 17 jaar geleden. Niets mis met mijn geheugen blijkbaar want alles klopt! Het is eb inmiddels en het koraal komt bloot te liggen op het strand. Raar gezicht! We lopen er langs om te kijken of we mooie stukken zien of beestjes. Luuk vindt een enorme schelp, helaas blijkt er nog een dier in te wonen en vertellen hem om deze achter te laten anders gaat t beestje dood in de schelp en invoeren naar Nederland is strafbaar. 😬 Hij baalt als een stekker, maar begrijpt het! Verderop hangt een schommel aan een palmboom, schommelen aan zee en aan een palmboom is natuurlijk een feestje en het levert prachtige foto’s op! Na 8,5 km wandelen komen we weer aan bij de camper. Tijd voor een drankje en een spelletje! Er wordt nog een kampvuurtje gemaakt en de kids vermaken zich daar prima. In de camp kitchen maken we kip met rijst na het eten gaan we de camper in het begint te gieten!

De volgende ochtend regent het nog steeds. We wilde gaan zwemmen in een van de swimholes maar met dit weer is dat geen succes. We kiezen ervoor om de camper te pakken en naar een aantal lookouts te rijden, te lunchen en naar een ijsmakerij te gaan. Ze maken hier heerlijk ijs van tropisch fruit wat ze zelf telen. Smaakt heerlijk! Onder tussen is het redelijk droog geworden. We gaan weer terug naar de camping. Mijn vader en Trudie lopen even richting het strand en worden overvallen door een regen aan kokosnoten, vlak langs hun hoofd breekt een hele tak af met wel 10 kokosnoten. Gelukkig worden ze niet geraakt! Kids zijn blij dat er kokosnoten uit de bomen vallen, kunnen we ze eindelijk open maken en proeven! Kokosmelk vinden ze niet lekker de kokos zelf is redelijk. Daarna willen de kids graag even op hun iPad, zonder WiFi is even zoeken naar een leuk spel maar lukt best. Wij doen met z’n vieren lekker een potje yahtzee en drinken gezellig een wijntje/biertje. Om 18:30 uur gaan we snel eten maken want om 19:30 uur worden we opgehaald voor onze nightwalk in het regenwoud. M’n vader en Trudie blijven op de camping. Om 19:50 uur staan we op de plaats van bestemming met nog 6 andere en gewapend met een zaklamp gaan we het regenwoud in, het regent nog steeds... hopelijk wordt het snel droog! Na 1,5 uur lopen hebben we veel gezien en geleerd van het regenwoud. Vooral spinnen hebben we gezien! Hele grote! 😳 Rond 21:30 uur zijn we terug op de camping gelukkig niet doorweekt het werd snel droog. Nu heerlijk ons bed in morgenochtend gaan we weer rijden, onze laatste stop morgen, Cairns!

Na een prachtige route langs het strand vanaf Port Douglas zijn we aangekomen in Cairns vandaag. Grote plaats! We stoppen in het centrum bij een marktje, halen wat vers fruit en lunchen even. Door naar de supermarkt en de drankenhandel. Alles en iedereen de camper weer in en op naar de camping. Daar aangekomen begint het weer te regenen. Je merkt wel dat je in het tropische gedeelte van Australië zit. We hopen dat we toch nog wat zon mogen zien de aankomende 4 dagen! Als de campers staan en de kids de camping ontdekken gaan wij richting de bar, happy hour en live muziek! Gezellig hoor! Vanmiddag al warm geluncht dus nu een hapje bij de borrel in de bar is genoeg voor het avond eten meteen. In de zeik regen lopen we terug naar onze camper. We hebben een privé douche en toilet bij de plek, heerlijk luxe zeg! Kids meteen onder de douche gezet pyjama aan en gezellig nog even in bed lezen! Nu slapen en morgen hopelijk een droge dag, al ziet het er niet heel best uit voor morgen...

Fijn weekend allemaal!! 😘

1. Anita:
    3 augustus 2019
    Wat schrijf je heerlijk, net of we meereizen! Het klinkt allemaal super leuk! Genieten daar!!