Cape Hillsborough

25 juli 2019 - Airlie Beach, Australië

Gister hebben we een langere rit gemaakt dan we tot nu toe steeds hebben gedaan. We willen nog zoveel zien en doen, maar moeten ook keuzes maken. Het was een rit van ruim 400 km, na 5 uurtjes kwamen we aan in het mooie Cape Hillsborough. Wauw, wat een fantastisch mooie plaats!! Nou je plaats, natuurpark! Nadat we ingecheckt waren op de camping en er achter kwamen dat t restaurant dicht is in de avond dachten we de camper neer te zetten op zijn plek en dan nu voor de lunch maar wat warms te eten en vanavond een broodje. 14:15 uur aangekomen bij de receptie/restaurant blijken ze lunch te serveren tot 14:00 uur... Geen boodschappen gedaan van te voren dus weinig te eten in de camper. Wat toast brood gevonden nog en wat tonijn uit blik aangemaakt met een sjalotje en wat mayo, prima lunch! Zien we vanavond wel weer. Vanaf de camping konden we een mooie trail lopen, ongeveer 4 km maar veel klimmen voor de mooie uitzichten. Fijn dat het hier een graad of 25 is en dus een lekker temperatuurtje voor een klim! Eenmaal boven aangekomen, wauw wauw wauw, wat een uitzicht!! We hebben zelfs schildpadden kunnen spotten met onze verrekijker bij het Turtel Bay Look out point. Echt fantastisch!! Was de klim meer dan waard! Terug op het strand, waar de trail begon, ging de zon al bijna onder. Winter hier dus 17:30 uur gaat de zon al onder. Zien we ineens een kangoeroe over het strand lopen, hoe leuk! 🦘 In de ochtend komen er ook wallaby’s het strand op bij zonsopkomst. Vroeg uit de veren dus als we dat willen meemaken. Na een borrel en een bite hebben we uit armoede maar een crackertje gegeten en de kids lekker pasta met ketchup en geraspte kaas... Bij gebrek aan beter... morgen maar boodschappen doen.

5:40 daar gaat de wekker al! Allemaal wat aanschieten en richting het strand voor de zonsopkomst met wallaby’s. Geweldig!! Er liepen er wel 10! (Ook 100 toeristen, maar ach die denken we gewoon weg)! Genoten van het plaatje, foto’s maken was best lastig maar zijn er een aantal best goed gelukt! Na het schouwspel lekker ontbeten, gedoucht en opgeruimd om weer op pad te gaan. Klein stukje vandaag, Airlie Beach staat op de planning voor 2 nachten. En vrijdag, the Withsunday Islands!! 😍 Na een ritje van 1,5 uur zijn we bijna bij de camping, maar eerst even een stop bij een grote supermarkt. In de supermarkt kun je geen bier en wijn halen, ook nog even langs de drankenhandel, bier is op. Eenmaal op de camping even lekker geluncht, kids goed ingesmeerd en het zwembad in, 14 glijbanen maar liefst! Een groot feest dus! Om 16:20 uur pakken we de bus naar het gezellige centrum. Lekker uit eten geweest met z’n alle, gezellig! Wat een groot nadeel is bij ieder restaurant dat je zelf je eten aan de kassa moet bestellen en een nummer meekrijgt waar ze het dan wel komen brengen, maar eerst betalen! Slechte service! Maar het eten was erg goed!

Morgenochtend weer vroeg op voor een dagje naar het mooiste eiland/strand van de wereld! Whitsunday Islands, Whitehaven beach!! 😍 Snorkelen zwemmen, varen en eten en drinken! Beter wordt het niet!!

Gezellige dag voor iedereen, hopelijk is het een beetje te doen met de hitte in Nederland/Europa!

1. M Hondorp:
    25 juli 2019
    Prachtige foto's weer!!
  2. Maaike:
    25 juli 2019
    Wat een geweldige ervaring met al die skippies op het strand, wauwser😍! Paradijsje daar met al dat moois❤️. 😘