Dolfijnen voeren en Fraser Island

20 juli 2019 - Hervey Bay, Australië

Gisterenochtend zijn we om 7:00 uur vertrokken vanaf de camping om naar Tin Can Bay te rijden, klein half uurtje. Daar komen wilde dolfijnen aan zwemmen omdat ze gevoerd worden elke ochtend. Er zwemmen daar 5 dolfijnen, gister zijn er 2 aan komen zwemmen voor een lekker visje. We kregen allemaal 1 vis(je) om te voeren, snel foto’s maken dus anders was de vis al op! 😂 Kids vonden het geweldig! Na het voeren van de dolfijnen zijn we iets verder op gereden en bij een grote picknick plaats gestopt om even lekker te ontbijten. (Zie foto’s) Daarna zijn we doorgereden naar Hervey Bay, daar zitten we nu. Kleine mooie zeer goed verzorgde camping. Veel locale/ozzies, erg gezellig!

Vandaag werden we om 7:45 uur opgehaald voor een dag Fraser Island! Na een busritje van 20 minuten en onze eerste gespotte kangoeroe kwamen we aan in een haventje, daar de boot/veerpont op. Na een uur varen zijn we er! We zoeken onze gids en bus voor vandaag. Leuke, gekke buschauffeur, wat een entertainer! Met 30% Nederlanders aan boord vertrekken we. Fraser Island is het grootste zand eiland van de wereld! Het eerste uur in de bus was heftig! Stuiterend van links naar rechts komen we aan bij Central Station. Daar de bus uit voor een wandeling midden in het regenwoud van Fraser! Heel gaaf en bijzonder!! Door de bus in voor de lunch al, 11:45 uur inmiddels. Prima lunchbuffet bij een van de resorts op het eiland. Vanaf het resort rijden we zo het strand op, na 5 minuten zien we in de verte walvissen!! Wauw wat super gaaf!! 😍 Toen door naar Eli Creek! Schoenen uit, broekspijpen omhoog en de Creek in. Stroom opwaarts lopen we via het pad naar boven en stroomafwaarts door de Creek naar beneden, water is koud maar te doen! 😃 We vervolgde onze weg naar de Pinacles en the shipwreck. En daar!! Ja hoor oog in oog met een dingo! Wildlife in Australië, geweldig! Dingo’s zijn wilde honden. Deze had een kastje om zijn nek en werd gemonitord door soort van natuurmonumenten. Dit was een gevaarlijke jongen zei onze gids/chauffeur.  Hij heeft hem uiteindelijk ook verjaagd om ongelukken te voorkomen zei hij... Na het shipwreck zijn we naar Lake McKenzie gereden veel gehobbel maar was t waard, helaas lag het meer en strand al in de schaduw, anders waren de kleuren nog mooier! 😊 De kids zijn het water ingedoken samen met nog 2 Nederlandse kinderen, gezellig hoor, wel erg koud! Vanuit Lake McKenzie was het alweer tijd om de boot/pont terug te pakken naar het vaste land. Na een mooie dag ook nog een geweldige zonsondergang! Eenmaal op de camping maken we nog lekker in de keuken van de camping wat Ravioli. Moe maar voldaan gaan we daarna onze camper in, genoten vandaag!! 🤩😎

1. Meta:
    20 juli 2019
    Wat een prachtige verhalen. Reis er maar lekker op los!! Genieten😘
  2. Eric:
    20 juli 2019
    Leuk te lezen hoor! Geniet ervan!
  3. Maaike:
    21 juli 2019
    Wat een mooi verhaal, heerlijk om mee te genieten van jullie avonturen. Bijzonder! Enjoy mates! 💋